اسکن اسناد و مدارک

همه چیز درباره اسکن اسناد و مدارک به صورت دیجیتال

اسکن اسناد و مدارک

همه چیز درباره اسکن اسناد و مدارک به صورت دیجیتال

بایگانی

بایگانی به چه معناست ؟

در تعریف کلی بایگانی می توان گفت که عبارت است از ایجاد یک طبقه بندی منظم. در ادارات و شرکت ها عموما این دسته بندی برای حفاظت و نگهداری از اسناد و مدارک استفاده می شود. روش های مختلفی را می توان برای این کار انتخاب کرد که در ادامه به بررسی آنها نیز خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید. 

زمانی که فرد در شغل خود با فرآیندهای این بخش آشنایی نداشته باشد بدون شک مشکلات زیادی برای او به وجود می آید. بنابراین هر فردی در اداره باید با این بخش آشنایی پیدا کند. امروزه با استفاده از نرم افزار های آرشیو اسناد بسیاری از افراد با این بخش رابطه بهتری برقرار کرده اند و بهتر می توانند کارهای خود را مدیریت کنند.

 

هر نوع سند، نامه، پرونده، روزنامه، فیلم، صوت و تصویر، گزارش و … که توسط شخص، اشخاص، سازمان دولتی یا خصوصی تولید گردیده باشد و فرآیند اداری آن به پایان رسیده باشد و بخواهد از چرخه جاری، اداری آن سازمان خارج شود و دارای اهمیت باشد، به طوری که می بایست در آینده به آن رجوع و یا استناد کرد را آرشیو اسناد(بایگانی اسناد) می گویند.

به طور کلی اسکن اسناد و مدارک به شما این امکان را می دهد تا در سریع ترین زمان به اسناد بایگانی شده دسترسی پیدا کرده و از تجاوز افراد به مدارک بسیار مهم جلوگیری کنید.

با توجه به تعریف ارائه شده در بالا می توان گفت که ما هر نوع سندی را بایگانی نمی کنیم صرف اینکه تنها به اسناد قدیمی و تاریخی دسترسی داشته باشیم، بلکه ما تنها اسناد با ارزش و دارای اهمیت را که در گذشته تولید شده اند و ممکن است در حال و آینده نیز تولید شوند را بایگانی و آرشیو می کنیم زیرا آنها اسناد با اهمیت و ارزشمندی برای ما هستند.

بایگانی


همه چیزه درباره ی خدمات اسکن در محل

آشنایی با خدمات اسکن مدارک در محل

شرکت ها و ادارات خصوصی و دولتی در راستای نگهداری از حجم انبوهی از اطلاعات و اسناد که حفظ شان حائز اهمیت است ، نیاز به اسکن اسناد و مدارک و بایگانی دیجیتال دارند. این مسئله به علت مسائل قانونی وضع شده نیز می باشد. در ادامه ی مطلب قصد اطلاع رسانی بیشتر در رابطه با همین موضوع را داریم. 

شرکت آسان بایگان پارسی به خدمات اسکن در محل به طور جدی می پردازد از این رو و در راستای اجرای ماده ۷ از تبصره ۲ ماده ۳۹ قانون دیوان محاسبات کشور و همچنین اصلاحیه مورخ ۹/ ۱۰/ ۱۳۷۸ کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی تمامی سازمان های دولتی و ارگان های مختلفی که برای آنها در لایحه بودجه سالانه کشور ردیفی تعریف می شود می بایست اسناد مالی خود را به میکروفیلم تبدیل و یک نسخه از آن را برای دیوان محاسبات کشور ارسال نمایند. پس از تبدیل اسناد به میکروفیلم و اخذ تاییدیه دیوان محاسبات کشور ارگان و یا سازمان دولتی می تواند اسناد کاغذی خود را امحا و فضای بایگانی را از کاغذ آزاد نماید.

شرکت اسکن مدارک

ظهور دائمی اسناد

از این رو شرکت های بی شماری به اسکن سازی اسناد و مدارک پرداختند. شرکت آسان بایگان پارسی به عنوان یکی از اصلی ترین و معتبر برتین شرکت های اسکن سازی اسناد و مدارک و دیجیتال سازی اسناد افتخار دارد که به ارائه انواع خدمات اسکن سازی و دیجیتال سازی اسناد و مدارک در تهران و سایر شهرستان ها بپردازد. از مهمترین اقدامات شرکت آسان بایگان پارسی باید به خدمات اسکن در محل بپردازد.

خدمات اسکن در محل

پس از ثبت درخواست از سوی ادارات و شرکت ها در پلتفرم آسان بایگان و ارتباط با واحد مشاوره، تکنسین های مربوطه به محل اعزال شده و به بررسی و اسکن سازی اسناد و مدارک خواهند پرداخت.

یکی از مهمترین نیاز ها برای اسکن سازی اسناد و مدارک، انتخاب نرم افزار بهینه و مناسب با نیاز های سازمان است. از این رو مشاوران  و تکنسین های آسان بایگان پارسی به صورت تخصصی به ارائه اطلاعات مورد نیاز برای ادارات و سازمان ها خواهند پرداخت که در نهایت منجر به ایجاد یک آرشیو قدرتمند می شود.

همه چیز در رابطه با دیجیتال سازی اسناد

دیجیتال سازی مدارک و اسناد

یکی از مواردی که همواره دغدغه ی شرکت ها و ادارات محسوب شده است. بایگانی اطلاعات است. اطلاعات و اسناد موجود در این شرکت ها عموما در اتاق بایگانی حفظ و نگهداری می شوند که به اندازه ی کافی امنیت این اطلاعات را تامین نکرده و مشکلاتی را در پی دارد. خطر حوادثی مانند آتش سوزی و یا خطاهای انسانی عامدانه و یا غیر این اسناد و اطلاعات را تهدید می کند. 

از این رو و در راستای اجرای ماده ۷ از تبصره ۲ ماده ۳۹ قانون دیوان محاسبات کشور و همچنین اصلاحیه مورخ ۹/ ۱۰/ ۱۳۷۸ کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی تمامی سازمان های دولتی و ارگان های مختلفی که برای آنها در لایحه بودجه سالانه کشور ردیفی تعریف می شود می بایست اسناد مالی خود را به میکروفیلم تبدیل و یک نسخه از آن را برای دیوان محاسبات کشور ارسال نمایند. پس از تبدیل اسناد به میکروفیلم و اخذ تاییدیه دیوان محاسبات کشور ارگان و یا سازمان دولتی می تواند اسناد کاغذی خود را امحا و فضای بایگانی را از کاغذ آزاد

نماید.

دیوان محاسبات کشور به عنوان تنها ارگان ناظر دولت، مجوز فعالیت در زمینه پروسه اسکن اسناد بایگانی و تبدیل آنها به میکروفیلم را فقط به تعداد محدودی از شرکتهای خصوصی (با شرایط بسیار خاص )اعطا نموده است. شرکت آسان بایگان پارسی پس از طی مراحل قانونی به عنوان یکی از معدود بنگاه های اقتصادی فعال در این زمینه توانست در سال ۱۳۹۳مجوز فعالیت از دیوان محاسبات کشور را دریافت نماید.

دیجیتال سازی اسناد

نرم افزار اسکن اسناد و مدارک

سرعت بخشیدن به پرونده ها و مدارک بایگانی شده نیاز امروز شرکت ها و ادارت است. بدین منظور، شرکت‎ ها به دنبال راه ‌های کاهش هزینه‌ ها و بهبود بهره ‌وری هستند. از این رو شرکت ها باید از ابزاری برای سرعت بخشیدن به فعالیت های خود در راستاری پاسخ به اربابان رجوع استفاده کنند. از این رو استفاده از نرم افزار های مدیریت آرشیو یکی از بهترین شیوه ها برای دیجیتال سازی اسناد و مدارک است.

نرم‎افزار Centervision

این نرم ‌افزار محصول شرکت BankTec به سادگی و سرعت کارایی کسب و کار شما را بهبود می ‌بخشد. این نرم ‌افزار یک پلت فرم واحد مشترک برای بهینه ‌سازی استقرار، اجرا و مدیریت سایت ‌های پردازش سند چند گانه از طریق یک کسب و کار جهانی است. با تبدیل همه اسناد کاغذی و دیجیتال به محتوای دیجیتالی قابل استفاده و ارسال مستقیم آن به برنامه کسب و کار مناسب یا ایجاد کننده دانش، نرم ‌افزار Centervision همه داد ه‌های وارد شده را به سرعت آماده می‌کند تا خدمات مشتریان با بالاترین کیفیت را ارائه کند.

همه چیز در رابطه با اسکن اسناد سازمانی

اسکن اسناد اداری

 یکی از مشکلات بسیار شایع در ادارات و سازمان ها نگهداری از اسناد و پرونده ها می باشد. این اسناد و مدارک کاغذی با اشغال فضای زیاد و همچنین احتیاج به نگهداری و مراقبت در برابر عوامل محیطی و مخرب ، به دغدغه ای بدل شده اند و همچنین حفاظت از آنها به لحاظ مالی نیز بار سنگینی را بر دوش این ادارات می گذارد. 

از طرفی بیرون کشیدن پرونده ای در میان انبوهی از کاغذ ها و پرونده ها در اتاق های بایگانی درست در زمانی که تنها یک کارمند در این اتاق ها فعالیت می کند یک شکل بسیار بزرگ بر سر راه ارباب رجوع و حتی سایر کارمندان بوده است.

در راستای اجرای ماده ۷ از تبصره ۲ ماده ۳۹ قانون دیوان محاسبات کشور و همچنین اصلاحیه مورخ ۹/ ۱۰/ ۱۳۷۸ کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی تمامی سازمان های دولتی و ارگان های مختلفی که برای آنها در لایحه بودجه سالانه کشور ردیفی تعریف می شود می بایست اسناد مالی خود را به میکروفیلم تبدیل و یک نسخه از آن را برای دیوان محاسبات کشور ارسال نمایند.

طی سال های گذشته افراد مختلفی برای رفع این مشکلات تلاش کرده اند که حاصل این تلاش ها ایجاد محیطی مناسب و ایمن برای بایگانی بوده است. اسکن مدارک سازمانی و یا عبارت دیگر اسکن پرونده های اداری راه حل پیشنهادی این افراد برای ادارات و سازمان های خصوصی و دولتی است.

اسکن اسناد سازمانی

فواید اسکن پرونده های اداری

اسکن و بایگانی اسناد و مدارک سازمانی می تواند منجر به اتفاقات بسیار خوبی در میان این ادارت شود. از مهمترین این فواید باید ایجاد محیطی امن برای پرونده ها را ذکر کرد، به گونه ای که با اسکن سازی و ایجاد دسترسی های محدود می توان تنها به افراد خاصی اجازه دست یابی به اسناد خاص سازمان یا اداره را داد. در حالی که در اتاق های بایگانی این امکان وجود ندارد.

از دیگر فواید اسکن پرونده های اداری و اسکن اسناد سازمانی باید به دسترسی سریع به پرونده مدنظر اشاره کرد به طوری که تنها با جستجو نام پرونده و یا مشخصات بسیار کمی از آن می توانید پرونده را به صورت کامل در صفحه نماش خود مشاهده کنید.

همه چیز در رابطه با اسکن اسناد حقوقی

اسکن مدارک و اسناد حقوقی

اسناد و مدارک انواع مختلفی دارند که از جمله ی آنها می توان به اسناد پزشکی ، اداری و حقوقی اشاره کرد. اسناد حقوقی در دفاتر حقوقی باید به گونه ای منظم بایگانی شوند تا در صورت لزوم به آنها رجوع شود. اما اینکه با چه روشی می توان بهترین و منظم ترین آرشیو را برای این اسناد ایجاد کرد ، موضوع مورد بحث ما خواهد بود. 

یکی از مهمترین و ساده ترین شیوه هایی که به افراد و سازمان این امکان را می هد تا با کمترین هزینه، کوتاه ترین زمان و با بالاترین کیفیت به بایگانی منظم و ایمن دست پیدا کنند دیجیتال سازی اسناد و اسکن اسناد حقوقی است.

اسکن و بایگانی دیجیتال به سرپرستان  این امکان را می دهد تا دسترسی های محدود و مشخصی را برای افراد ایجاد کرده از امینت پرونده های خود اطمینان حاص کنند.

از دیگر فواید دیجیتال سازی اسناد حقوقی باید به ایجاد محیطی امن و ایجاد مانعی برای بروز عوامل و خطرات محیطی مانند آتش سوزی، زلزله و سرقت را نام برد. از این رو به افراد و سازمان ها توصیه می شود تا در اولین فرصت نسبت به ایجاد بایگانی دیجیتال اقدام کنند.

اسکن اسناد حقوقی

دیجیتال سازی مدارک و  اسناد حقوقی

شرکت آسان بایگان پارسی به عنوان برترین شرکت ارائه دهنده خدمات اسکن و بایگانی دیجیتال، دارای تاییدیه از دیوان محاسبات کشوری آماده خدمت رسانی به تمامی شرکت ها و ادارات خصوصی و دولتی جهت ایجاد بایگانی دیجیتال و آرشیو اسناد و مدارک است.

اسکن تصاویر
نرم افزار آرشیو و مدیریت اسناد

دیجیتال سازی اسناد حقوقی به کاربران این امکان را می دهد تا در کوتاه ترین زمان به پرونده ها و اسناد مختلف دست پیدا کنند به طوری که کافیست بخشی کوتاه ازمشخصات پرونده را در نرم افزار جست جو کرده و به طور کامل پرونده را در صفحه نمایش خود مشاهده کنند.

استفاده از نرم افزار های ایجاد آرشیو و بایگانی دیجیتال به کاربران و مدیران عامل این امکان را می دهد تا در خصوص صحت مدارک، امنیت، دسترسی آسان و ساده اطمینان حاصل کنند.